luni, 26 septembrie 2016

Buna dimineața,soare!



         Când am ocazia,îmi place sa-mi comand cărți când au o reducere foarte mare și de obicei,le iau de la Libris. Asa ca de doua ori am comandat "Mame și fiice" din seria POVEȘTI ADEVĂRATE apăruta la Lira(una am dat-o cadou) dar abia acum i-a venit rândul sa o citesc.(da,am și eu un teanc de cărți lângă pat ce așteaptă cuminți).Deși ,la început,am fost cam sceptica pentru ca nu știam dacă-mi va plăcea apoi am citit-o cu nesaț(adică într-o zi) pentru ca e o "culegere" de povesti adevărate,situații în care ne-am aflat și noi cândva sau sfaturi pentru ca noi sa nu greșim în relația cu mamele noastre dar și cu fiicele noastre.Mai jos vă las un fragment dintr-una din povestiri care mi-a plăcut mai mult și e general valabilă.  

                                              Imagini pentru mame si fiice





          
                      Lucruri învățate de la mama


       "  Când eram copil,mama m-a învățat sa zâmbesc și sa fiu politicoasa.M-a învățat sa nu vorbesc prea tare sau sa râd prea cu poftă și să am întotdeauna în buzunar o bomboană mentolată.M-a învățat să-mi perii părul înainte de a merge la joacă în vecini,să port o cămașă de noapte frumoasă când dorm la prietene și să port o rochie înflorată la târgul de știință,pentru că asta considera "ceilalți" a fi potrivit.M-a mai învățat și să ascult mai mult decât să vorbesc,lucru care pentru mine a fost tot timpul o problemă.[....]

          Deși mă va îndurera mereu faptul că a devenit văduvă de tânără,la doar patruzeci și sase de ani,voi fi mereu recunoscătoare pentru că după aceea am avut ocazia să văd cum a devenit o femeie independentă.Am văzut-o cum s-a eliberat de stereotipurile unei femei crescute în anii'50,iar acum ma bucură faptul că și ea,uneori,mănâncă înghețată la masa de seară.
          Ca adult,am învățat de la mama ca-i bine sa-ți oferi ceea ce-ți dorești,pentru ca se prea poate ca nimeni altcineva sa nu o facă. Am învățat sa râd,să râd din toată inima,pentru că altfel viata e prea grea.Am învățat că,dacă nu-ți plac rudele prin alianță sau alte rude ori persoane,nu trebuie să te prefaci,pentru că viata e prea scurtă ca să porți o mască și să ții cont de ce ar putea gândi alții despre tine.
          Am învățat că nu-i nici o tragedie dacă nu faci patul dimineața sau nu-ți calci blugii ori lași un teanc de vase în chiuveta,atâta vreme cât iți faci timp să stai pe podeaua din bucătărie împreună cu copilul tău și să modelezi șerpi din plastilină.Am învățat că e în regulă să le oferi musafirilor o pungă de chipsuri și ceai rece,dacă asta-i tot ce ai în casă.[...]"

                                                                                             Valerie Smart

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...