marți, 10 martie 2015

Arome,arome...



        Aromele ma ispitesc si pe mine,mai ales cele de fructe care-mi aduc aminte de copilarie si asemenea ca madeleina lui Proust,caisa sub orice forma ma duce cu gandul imediat acasa,la locurile natale.
         Am fost invatata de mica sa mananc fructe fie crude,fie in compot,desi pe vremea aceea unele nici nu existau in alimentatia noastra sau se gaseau o data pe an daca apucai...ma refer la portocalele de la Sarbatori.Ce rasfat avem acum,gasind fructe de tot felul,mai mult sau mai putin placute la gust de fiecare in parte.

           Bunicii mei aveau in gradina vita de vie cu soiuri de struguri ce nu le-am mai gustat de ani de zile ,pentru ca aici nu am,plus mai multe feluri de pomi fructiferi.Toate erau naturale,nu le stropeau niciodata.
           Struguri mancam cat pofteam si nu mai e demult un secret ca sunt buni pentru circulatie,mai ales samburii,dar si pentru digestie.

           Prune de mai multe soiuri faceau parte din meniul zilnic,de cand erau verzi(da,da mancam si verzi,acre...yammm,parca-mi ploua-n gura) si pana cand erau culese pentru gemuri sau pentru tuica.Stiu ca prunele sunt o sursa de vitamina C,antioxidanti si fibre.

           Caisele iarasi erau preferatele mele si erau si mici si mari.Pe cele mici le numim zarzare.Ele contin vitamina A si betacaroten.Tot din familia lor sunt si piersicele aromate,pufoase,ce contin potasiu care-i numai bun pentru inimioara noastra.

           Pepenii erau prezenti vara si ne tineau in forma rinichii.

           Mere nu aveau decat unele mici,iar de pere nu-mi aduc aminte sa fi mancat decat de la piata.Un fruct la care am ravnit stiindu-l doar din carti era zmeura.N-am gustat-o pana am ajuns la varsta maturitatii,iar acum ma bucur din plin de ea,ca am in curte plantatie.La fel de ravnita era afina,pe care ma gasit-o tot tarziu,si pe care o savurez pe carari de munte.

          Acum consum fructe romanesti dar si alte fructe exotice printre preferatele mele numarandu-se rodiile,nucile de cocos si avocado.Si lista poate continua pentru ca fructele ne dau energie nu doar nutrienti.

           Si cand ma gandesc ca exista persoane ce nu consuma fructe.Ele cum si-o fi intretind sanatatea?probabil cu suplimente.

           Foarte bune sunt fructele cand le consumam ca atare dar cand se gasesc si-n produsele de ingrijire,rasfatul se prelungeste.De rasfatul nostru are grija Farmec,prin noua gama Gerovital Happiness formata din produse fara parabeni.Si pentru ca s-a gandit si la cele mai tinere dintre noi,nu numai la cele mature,ne ofera produse "delicioase",pentru diferite tipuri de ten:


- pentru ten mixt-gras

            FB_promo_afine



- pentru ten uscat

            FB_promo_caise


- pentru ten normal
             
            FB_promo_zmeura

Eh,cum sa nu-ti placa fructele cu asemenea arome?Si ca sa nu pierzi noutatile si sa afli mai multe despre aceste bunatati,puteti face o vizita aici.Voi ce arome preferati?dar fructe?


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...