duminică, 9 noiembrie 2014

Cu sau fara internet?



          Acum 20 de ani in Romania nu exista internet...de ce acum 20?nu stiu,asa mi-a venit e un numar rotund.Atunci eu aveam 15 ani si intram la un liceu teoretic cu profil umanist deci nici gand de vreo ora de informatica.Ore de informatica am avut cateva in a VII-a si a VIII-a,iar calculatoarele aratau intr-un fel asa...ca niste aparate ciudate,cele de azi sunt de domeniu SF pentru acele vremuri cand nu existau hard disk-uri sau routere,iar procesorul Intel era un vis.
     
          Nu stiu daca cineva tanar isi inchipuie o viata fara internet,cum informatia era transmisa prin telegraf,telefon si posta scrisa...da,da,prin scrisori nu digitale ci scrise cu stiloul,sa arate bine sau cu pixul,daca erai prea grabit si stateai cu emotii daca va ajunge si daca iti raspunde destinatarul.Ce vremuri!Ce-mi placea sa primesc ceva in cutia postala,mai ales felicitari,si azi am ramas cu aceeasi pasiune.Astazi o scrisoare sau/si o felicitare e la un click distanta de cel mai apropiat loc dar si de cel mai indepartat loc de pe glob.Dezavantajul unei comunicari virtuale e ca nu poti intalni omul si totul se petrece in fata unui ecran....e altceva cand poti vedea si cunoaste un om in viata reala.
 
          Ma bucur ca nu mai sunt copil in aceasta era a internetului si ca am fost departe de aceasta atractie care,precis,m-ar fi facut sa pierd timp.Asa am putut sa citesc mai mult si cu cartea in mana.Nici azi nu-mi place sa citesc o carte on-line,vreau sa simt mirosul cernelii de la tipar si sa fiu inconjurata de carti.

          Si evidenta tuturor institutiilor era tinuta tot scris,in dosare,in arhive....o parte mai exista si azi dar cea mai mare parte a devenit virtuala,in fisiere,in arhive digitale.Presa nu mai exista doar scrisa si acum e mai dezvoltata si poarta numele de mass-media sau social media.

          Jocurile nu erau pe calculator ci afara,in fata blocului,cu gasca de copii,sau in curtea bunicilor.
       
          Ne-am luat calculator destul de tarziu si am mai stat ani buni fara internet,dar casuta postala mi-am facut in studentie,de la un internet cafe.pe atunci nu-si permitea oricine sa aiba internet acasa.
Azi avem si noi,chiar daca stam la tara si destul de departe de strada principala.Face parte din rutina,il folosim zilnic dar sunt si zile cand nu-l folosesc deloc...am nevoie sa comunic in mod real cu cei din jur.
         
          In afara de comunicarea propriu-zisa,prin internet ai acces si la muzica...de orice fel,la orice ora,nelimitat.

          Cumparaturile le poti face on-line fara a mai cauta pe jos,magazine de specialitate,in diverse domenii si poti comanda meniuri pentru acasa.Apropo de cumparaturi,pentru iubitorii de IT si nu numai exista  MediaDOT.ro
                                            logo_mediadot_patrat_mic

Acest articol  a fost scris pentru SuperBlog 2014.
       
       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...