duminică, 15 noiembrie 2015

Mousse au chocolat(Spuma de ciocolata)



           Franta...a avut un loc in inima mea cand eram copila mai exact cand am inceput sa invat limba franceza.Mi-am cumparat carti,visam sa ajung in Franta,ascult muzica franceza si citeam despre cultura ei.Acum mi-a mai trecut din entuziasm ca vad altfel lucrurile cu ochii unui adult dar am ramas cu o preferinta catre Franta.

           Ce nu stiam eu ca multe din deserturile mele preferate sunt originare din Franta iar azi va etalez rapid o reteta usoara si delicioasa pentru ca particip cu reteta "Spuma de ciocolata" la campania Calatorie culinara cu Laura Adamache.


                                   Postari Calatorie Adamache 2 (1)

              Reteta pe care v-o prezint azi se afla in cartea de bucate a principesei Margareta si am facut-o si pe fuga pentru ca reteta exista in manualul de limba romana de cls. aVa si trebuia realizata acasa.Asadar,am facut si am trimis si spre degustare doamnei.

             Ingrediente(pentru 4 persoane):

  • 250g de smantana dulce lichida
  • 150g de ciocolata amaruie
  • 2oua
  • 2 linguri de zahar 
     Eu nu am avut smantana lichida dar cea pe care am folosit-o mi s-a parut mai cremoasa desi avea un procent mic de grasime,am pus ciocolata de menaj si zahar brut.





        Mod de preparare:
        
        Separati albusurile de galbenusuri si puneti-le deoparte.Amestecati la bain-marin smantana dulce cu ciocolata.Cand ingredientele se topesc si devin omogene,adaugati galbenusurile.Noua compozitie se fierbe timp de 1 minut(astfel incat sa nu fie cruda).




        Folositi mixerul sau telul pentru a bate albusurile impreuna cu zaharul,ca pentru bezea.Adaugati-le peste compozitia de ciocolata doar cand s-a racit usor si amestecati cu lingura de lemn de sus in jos.Lasati la frigider cateva ore.





        Pentru ca m-am grabit dupa ce am tinut-o un pic la frigider,am bagat-o la congelator.



Un comentariu:

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...