marți, 25 aprilie 2017

Citate favorite(9) - Din ”Provincia Literară”

         


          Căutând date despre Dalocrin prin înscrisele vremii,am găsit o revistă literară din 1933 .Acolo sunt prezentate și niște poezii faine,dintre care una-mi poartă numele(sau mai degrabă invers) 😊
   


NOCTURNA


Singur eu cu noaptea rătăcesc pe stradă
căutând taverna unui cap de drum,
unde obosiții se ascund în fum,
nimeni să nu-i știe,nimeni să nu-i vadă.

Dintre norii negri - jocuri de năluce,
când pe calea noastră luna-și prinde chip;
pe trotoare-nvinsă cu fața-n nisip
noaptea-ngenuncheată stă și-și face cruce.

Într-un colț al toamnei umbra mea s-apleacă
sub singurătatea unui felinar,
și din mers pe ziduri îmi întinde-n dar
un mănunchi de raze de urât să-mi treacă.

Frânt de întuneric caut o cărare;
pașii mei în suflet cum răsună-n gol
îi ascult cu teamă,- și-a foșnit domol
neguri de mătasă sboară-n depărtare.

Colea-n parc castanii gata de paradă,
cu crengile-ntinse-n solemn șirag;
pe furiș mi-arată locul, ce mi-e drag,
nimeni să nu-l știe,nimeni să nu-l vadă.

G.Tipărescu


GIANINA

Cu gâtul de opal, bronzat și fin,
Cu șoldurile ample și egale,
Cu legănarea mersului felin
Și ochii - două splendide migdale - 

Nu știe că, la fiecare pas
Ritmat pe melodii orientale,
Strivește-o inimă de biet pripas,
Târînd-o pretutindeni sub sandale.


Dem.Basarabeanu

6 comentarii:

  1. Ce frumos! E plăcut să faci cunoștință cu poeți mai puțin mediatizați, dar cu reale calități artistice.

    Zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoase versuri. E chiar interesant sa dai glas unor astfel de scrieri pentru mine, necunoscute.
    Si, cum e sa-ti vezi numele intr-o poezie?

    O saptamana minunata, draga Gianina, plina de descoperiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,sunt așa diferite de poeziile din ziua de azi și atât de frumoase!
      Cum să fie,ca o frumoasa surpriza...
      Mulțumesc,asemenea,dragă Suzana!

      Ștergere
  3. da, frumoase poezii ! prima poezie mi-a plăcut cel mai mult !
    mai ales: ''pe trotoare-nvinsă cu fața-n nisip
    noaptea-ngenuncheată stă și-și face cruce...''
    felicitări pentru alegerea subiectului ! !

    RăspundețiȘtergere

Din atelierul Moșului...

                      Pentru că soțul meu avea nevoie de ajutor și eu aveam un pic poftă de pictat,am reușit să decorez câțiva Moși.În spate...